Diverse information inför ditt möte
Här hittar du diverse information för att kunna planera konferenser, kongresser, events och utställningar. Uppsala Konsert & Kongress ligger centralt i Uppsala med utmärkta kommunikationer såväl nationellt som internationellt, endast 18 minuter från Arlanda. Här arrangerar du event och konferenser i lokaler med maximal flexibilitet.
På Uppsala Konsert & Kongress får din konferens eller ditt event ett lyft av ljusa och tillgängliga lokaler, maximal flexibilitet i arrangemangen och tekniskt kunnig personal. Flera olika och vitt skilda typer av evenemang kan äga rum parallellt i huset. Vår egen Svanenmärkta restaurang hittas i entréplan och pausbarer finns i anslutning till alla möteslokaler. Restaurangen har oftast öppet men öppettiderna kan variera beroende på övriga arrangemang som genomförs i huset.
Godshantering
För att lösa lagring och förvaring på ett säkert sätt tar vi emot gods tidigast dagen innan genomförande eller annan tid efter överenskommelse. Vi tar inte emot gods som är brandklassat.Hantering av stora gods
Mottagning och retursändning av stora försändelser som pall eller bur debiteras per enhet. Det gäller både före och efter genomförande.Adress godsförsändelser
Uppsala Konsert & Kongress Godsmottagning ”Namn på mötet/utställning/arrangemang” Roslagsgatan 6 753 27 UppsalaIn- och utflyttning
Vänligen respektera bokade in och utflyttningstider. Dessa framgår av bokningsbekräftelsen. All in och utlastning sker via lastkajen mot Roslagsgatan eller entrén mot Vaksala torg. Vid särskilda behov finns det möjlighet att få ett tillfälligt parkeringstillstånd i direkt anslutning till UKK.Pallyft
Pallyft finns att låna på Uppsala Konsert & Kongress.Lasthiss
Lasthissen har en maximal kapacitet på 6 800 kg. Lastport: Bredd 282 cm, höjd 221 cm Lasthiss: Bredd 199 cm, höjd 249 cm, djup 550 cmContainer
Vid utställningar eller event där emballage och avfall förekommer rekommendera Uppsala Konsert & Kongress att ni hyr en container. Pris offereras efter behov.Städning
Daglig städning av toaletter och publika ytor ingår i lokalhyran. Vid särskilda behov debiteras extra städning, speciellt i samband med inflyttning /utflyttning av utställning.Mark utomhus
För att nyttja mark runt Uppsala Konsert & Kongress krävs tillstånd från polisen. Undantaget är vår utescen mot Vaksala torg samt uteserveringen. Eventuell avgift till Uppsala Kommun för markhyra kan tillkomma.Flaggor
Det finns sex flaggstänger, tre mot Vaksala torg och tre mot Storgatan. Flaggstängerna är tolv meter höga och gjorda för traditionella flaggor som hängs på kortsidan med lina. Flaggans långsida bör vara maximalt fyra meter.Brandlarm
Brandlarmet som är installerat i huset är alltid aktiverat med direktlarm till brandkåren.El
I lokalhyran ingår nyttjande av befintliga eluttag och elanvändning (220v/10A/2000w). Övrig el och förlängningssladdar offereras efter behov.Förtäring
All servering och försäljning av mat, inklusive frukt och dryck handhas av UKK. Arrangören äger inte rätt att anlita annan leverantör eller själv ombesörja eller hantera livsmedel/drycker i lokalerna på Uppsala Konsert & Kongress. Undantaget är i papper eller plast inslaget reklamgodis som bjuds vid genomförandet.Parkering
Uppsala Konsert & Kongress har ingen egen besöksparkering utan hänvisar till närliggande parkeringshus och parkeringsplatser i närheten. Mer information om parkering i området finns hos Uppsala Parkering. Det är endast tillåtet att parkera vid lastkajen för in- och urlastning. Det finns möjlighet att erhålla tillfälligt parkeringstillstånd via kommunens kontaktcenter. En dags parkering kostar 150 kr. Kontaktcenter behöver följande information: Företagets namn, registreringsnummer på fordonet, hur länge parkering behövs och faktureringsadress. Kontaktcenter, telefon 018-727 00 00 följande tider: Måndag 7.30-17.00 Tisdag 8.00-17.00 Onsdag 8.00-17.00 Torsdag 8.00-19.00 Fredag 8.00-17.00 E-post:uppsala.kommun@uppsala.seLogi
Uppsala Konsert & kongress erbjuder ingen logi för deltagare men det finns flera boendemöjligheter i närheten. Önskar du förmedlingshjälp med prisuppgifter och offerter från hotell hänvisar vi till Uppsala Convention Bureau som kan hjälpa dig vidare kostnadsfritt. uppsalacvb@destinationuppsala.seKongressgång i Stora salen
Stora salen är byggd med möjlighet att ta bort stolar i mitten av parketten och på så vis skapa en kongressgång. Kongressgång offereras vid behov.Registreringsdisk
Registreringsdiskar finns att hyra hos oss och vanligen genomförs registreringen på entréplan i anslutning till garderob och toaletter.Garderob och bagageförvaring
Garderoben är belägen på bottenplan. Det finns låsbara skåp och galgar som båda är kostnadsfria. För större arrangemang rekommenderar vi bemannad garderob och väskinlämning. På plan 7 finns cirka 200 hängare med lås.Tillgänglighet
Alla lokaler är tillgänglighetsanpassade, hiss finns i byggnaden till alla salar samt RWC toaletter finns på alla våningsplan.Hörslingor och förstärkare
I Stora salen, på gradäng i Sal B, i Sal C samt i konferensrum K1-K6 finns hörslingor. I Stora salen, Sal B samt vid behov i Sal D finns möjlighet för gäster med hörselnedsättning att använda en förstärkare (förutsatt att ljudet som ska förstärkas går ut i salarnas högtalare). Förstärkaren fungerar på samtliga platser i salarna och finns att låna i biljettkassan. Förstärkaren finns i begränsat antal. Den bärs runt halsen, och gäster med hörapparat sätter denna i T-läge (som vid en teleslinga). Förstärkaren kan också användas tillsammans med hörlurar som använder 3,5 mm sladd (hörlurar finns inte att låna utan behöver tas med av gästen). Vid utlån kvitteras förstärkaren ut i biljettkassan, som tar emot besökarens personuppgifter. Gästen lämnar tillbaka förstärkaren till publikvärdarna efter avslutat evenemang och är ersättningsskyldig om förstärkaren inte återlämnas.Internet
Kostnadsfri trådlös internetuppkoppling finns i hela huset. Kapaciteten på nätverket är dock begränsad då många användare kopplar upp sig samtidigt. Har du speciella krav på hög kapacitet och säker uppkoppling offererar vi gärna detta i samband med konferensbokningen.Digitala skärmar
Vi har flera digitala bildskärmar inomhus där information kan presenteras. Bilderna visas statiskt eller i serier genom rullande bildspel med valfritt intervall.Exponering digital fasadskylt
Helskärm – egen exklusivitet
Förmiddag 08.00–11.00, 5 000 kr Eftermiddag 14.00–17.00, .6 000 kr Kväll 17.00–21.00, 9 000 kr Dygn, 18 000 krDel av bildspel – garanterat minst fyra exp./tim
Dygn, 3 000 kr Vecka, 15 000 krTekniska specifikationer fasadskylt
Format banner: MP4, JPG Format film: MP4 Storlek: 630 x 360 pixlar Längd rörligt: max 10 sek (vid del av bildspel)Exponering digitala skärmar inomhus
Erbjudande vid helabonnerat UKK – egen exklusivitet
Under pågående evenemang, foajén, 2 500 kr (gäller endast högra skylten, inget byte av material) Byte av material, 750 krErbjudande vid abonnerat Sal D – egen exklusivitet
Under pågående evenemang, restaurangen ….. 2 500 kr (inget byte av material) Byte av material, 750 krTekniska specifikationer digitala skyltar inomhus
Format banner: MP4, JPG Format film : MP4 Storlek: 16:9 format Längd rörligt: Valfri längdVillkor exponering fasad- och inomhusskyltar
- Alla priser är exklusive moms
- Exponering erbjuds endast aktörer som har • ett avtalat evenemang pågående i huset.
- Levererat material ska hålla god kvalitet, god ton och leva upp till de tekniska kraven enligt spec.
- Material levereras till UKK senast tre arbetsdagar inför exponeringsstart.
- UKK förbehåller sig rätten att neka material som inte uppfyller kvalitetskrav, som levereras för sent eller strider mot UKK:s uppdrag och/eller värderingar.
Kontakta oss
-
Möten & event bokning
Bokning av konferens, kongress, möten, affärslunch och mässor.018 727 90 20 konferens@ukk.se